בנדיקטוס ושימון יצאו לגינה

בבוקר עזבה את הארץ וחזרה לאיטליה בת הדודה שלי כריסטינה. היא קתולית, כי לשם הצליחה סבתא שלה, שנולדה בביתו של סבי, לברוח מהנאצים. לאיטליה, למנזר, לקתוליות. ואחרי המלחמה כבר לא היה לאן ולמי לחזור.

כריסטינה עזבה, ובנדיקטוס ה-16 בא במקומה, ואני יושבת מול הטלוויזיה ורואה אותו מטייל באיזו גינה, יד ביד עם שימון פרס, שני קשישים שמוטי לחיים וטובי מבט, מתפעלים מעץ שיש לו שורשים של זית וענפים של תאנה ומגרגר אורז שתעשיית הננו טכנולוגיה כולה גויסה כדי לכתוב עליו את התורה. ומאחר שהנשיא נואם נאום מליצי באנגלית במבטא שמחייב ריכוז, אני מגבירה את הווליום ושומעת אותו אומר שמדינת ישראל קמה באזורנו כדי לקדם אחווה בין הדתות, ואיך מרגע ששבנו למולדת, אודים מוצלים מאש, אנחנו מושיטים יד לשלום ומקווים לאמץ לחיקנו את כל התושבים שהיו כאן, בארץ שהייתה למעשה ריקה כשבאנו אליה.

והשני, בשמלה לבנה ושתי צמות, נראה כאילו בכל רגע הוא עומד לזלוג מתוך בגדי המשי הרכים והטהורים שלו אל אדמת ארץ הקודש, נואם במבטא גרמני, שמחזיר לתחייה את סבתא שלי, אבל במקום לשיר שירי ערש רכים בגרמנית, במקום לזמזם בקול נמוך "הופה הופה רייטה", הוא אומר משהו על כך שהוא קורא לשלום עולמי, והכנסייה שבראשה הוא עומד היא ארגון שנולד כדי לקדם שוויון ואחווה וחמלה ואהבת אדם.

ותכף שניהם יצטלבו בדמעות על אנדרטאות יד ושם, וישכנעו את העולם שהדת בכלל לא ילדה את הזוועות הגדולות שידעה האנושות, ושהאיש ההוא, הקטן עם השפם, הוא התחיל.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דנידיקטוס ה-2  On מאי 11, 2009 at 6:28 pm

    ומי המציא את הדת?

  • שולמית אפפל  On מאי 11, 2009 at 6:30 pm

    כמה טוב לא לראות ולא לשמוע ולא לקחת חלק תיאטרון עיוועים זה, אבל טוב ששכתבת

  • איתמר  On מאי 11, 2009 at 6:31 pm

    שלום עולמי

  • החבר של טאיגה  On מאי 11, 2009 at 6:34 pm

    דער הייליגע שמאָלץ איסט אימער וונדערבאָר.

  • אלה  On מאי 11, 2009 at 6:43 pm

    אנחנו צריכים אותו בגלל שהוא יכול לשלוח לכאן המון תיירים.והצביעות הזו היא חלק מהדיפלומטיה, לא?

  • קורא מודאג  On מאי 11, 2009 at 7:06 pm

    הייתי כותב שריגשת אותי אלמלא היית חושדת בי בחלוקת קלישאות. אבל ריגש אותי במיוחד מה שכתבת על סבתא שלך, שקמה לתחייה במבטא הגרמני שמשמיע ראש הנוצרים.

  • יולי  On מאי 11, 2009 at 7:19 pm

    "יום אחד, לא רחוק, יוקם צנזור מיוחד מטעם המוסר והאמת שיפסול נאומים שקריים גם של נשיא מדינת ישראל שקמה באזורנו כדי לקדם אחווה בין הדתות, וכששבו בניה למולדת, אודים מוצלים מאש, הם הןשיטו יד לשלום וקיוו לאמץ לחיקם את כל התושבים שלא היו כאן, כי הארץ הייתה למעשה ריקה ולכן אין 6 מיליון פליטים.

  • טלי  On מאי 11, 2009 at 7:34 pm

    כשראיתי את הטקס הבאמת מרגש והשירים הבאמת יפים והמילים הבאמת יפות, שאין שום קשר בינן לבין המעשים של שני הקשישים הכבודים האלה…

    ונדמה לי ששמעתי ברדיו ששדרוג הגינה של בית הנשיא עלה 3 מליון ש"ח, אבל לא יכול להיות שבאמת שמעתי את זה. זו בטח היתה הזיה מרושעת של שמאלנית עוכרת ישראל ומשביתת שמחות שכמותי.

  • אפרת  On מאי 11, 2009 at 7:41 pm

    אף מילה על הפקקים בבירה?

  • אהרון תמוז  On מאי 11, 2009 at 7:49 pm

    מה מפחיד יותר כלב או דינוזאור ?
    ברור שדינוזאור
    רק שדינוזאור לא ראיתי מעולם

    את מי אני שונא יותר את סטאלין או את פקידי האוצר ?
    אני שונא את פקידי האוצר כי סטאלין מת טרם נולדתי

    בין הנצרות שפימפמו לי לבין מה שאני מבין על הנצרות יש פער

    אני קורא את הברית החדשה
    אני שומע את המשיח של הנדל
    אני שומע את המזמורים לבתולה המבורכת
    אני מוקיר את האח דניאל כאחד מל"ו הצדיקים
    אני מכבד את דמותה של תרזה בנדיקטה על הצלב

    היה לי קשה לכתוב כי מי אני שאשפוט את מי שמשפחתו הושמדה

  • תמר  On מאי 11, 2009 at 7:51 pm

    ,מסכימה עם קורא מודאג
    .כתוב נפלא וגם בעיני מצא חן תאור התחייה של סבתא שלך לשמע המבטא הגרמני
    מדהימות המילים של הנשיא לעומת זאת.

  • אסתי  On מאי 11, 2009 at 8:07 pm

    אגב, שמעת שהאפיפיור דיבר על ששת המליונים שלא ישכחו ועל המעשה שאין לו כפרה, כאילו לא פיוס המשהו איפשר את הזוועות בכך שסירב בכל תוקף להגיד משהו נגד רצח העם למרות שקיבל לידיו את כל העובדות המעידות על המשרפות והמחנות?

    לדעתי בן הכט צריך להוסיף פרק נוסף למחזה שלו "ממלא המקום".

    צביעות היא צביעות היא צביעות גם אם זה בגרמנית וגם אם זה בלטינית או סתם באיטלקית

  • גלית חתן  On מאי 11, 2009 at 8:15 pm

    מצד אחד, תיירים קתוליים מאמינים אדוקים מביאים כסף לישראל. מצד שני, לצבוע את האמת בצבעים כל כך יפים מזכיר לי את "1984"

  • חנה בית הלחמי  On מאי 11, 2009 at 8:20 pm

    יותר מכל הביקור הזה.

  • ריקי  On מאי 11, 2009 at 8:21 pm

    פוסט חזק מאוד, מסכימה עם קורא מודאג.

  • ליידי דיליי  On מאי 11, 2009 at 8:34 pm

    "מאוכזבים", כך בכותרת הראשית של וואינט הערב: "האפיפיור לא הביע צער".

    כאילו יש בכוחה של התנצלות רפה כזאת או אחרת להקים מן המתים את מישהו מבני המשפחה שלך, ושלי, ושלנו.
    שומו שמים. האיש לא התנצל! שייקח את הפופמוביל שלו וייתן גז מכאן, תיכף ומיד.

    ואני מסכימה איתך שהדת היא אם כל חטאת. למה אנחנו תמיד צודקות ואף אחד לא מבין? הקדמנו את זמננו, זה ברור. אבל נסלח לו גם אם הוא יגיע באיחור. לא?

  • אסתי  On מאי 11, 2009 at 9:15 pm

    נראה לי שאת לא מודעת לאחריות של שתיקת האפיפיור פיוס ה12 על השמדת יהודי אירופה במלחמת העולם השניה.
    ואני מצרפת לך לינק של ויקיפדיה על המחזה "ממלא המקום" של בן הכט על הנושא הזה.
    שווה לקרוא שם את הפרק "המסר במחזה"
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%9E%D7%9C%D7%90_%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9D_(%D7%9E%D7%97%D7%96%D7%94)

    עכשיו, אני לא מטילה על האפיפיור הנוכחי את אשמת פיוס ה-12, מצד שני כנציג הכס הקדוש, הייתי מצפה ממנו למשהו קצת אחר בכל זאת.

  • ברוך  On מאי 11, 2009 at 9:38 pm

    כולכם אבל כולכם יותר טובים משימון יותר טובים מהאפיפיור כולכם יותר טובים מעצם מהות הטוב כולכם שופטים מושלמים ללא רבב לא חטא ללא אני כבר לא יודע מה. ואובמה מספר בדיחות בבית הלבן איזה שוסים איזה דחקות איזה גועל נפש איזו בחילה. כולכם יכולים מחר, למשל, להצטרף לחרם של עובדיה או לנאום השנאה של המופתי הקדוש ולהחרים את הפגישה כמו האחים המוסלמים.
    קצת שקט קצת התבוננות לא צריך להביע דעת על כל דבר וזה כולל גם אותיR

  • עפרה  On מאי 11, 2009 at 10:55 pm

    נדמה לי שהשיר הוא "הופה הופה רייטר", רייטה זה במבטא יקי

  • דפנה לוי  On מאי 12, 2009 at 12:00 am

    כן, כן, סבתא שלי אכן הייתה יקית, והשיר אצור בזכרונותיי ביחד עם מנגינת ההגייה שלה..
    לכל המתעניינים הנה מילות השיר התקניות
    Hopa hopa Reiter
    Wenn er faellt dann schreit er
    Faellt er in den Graben
    Lachen alle Raaben
    Faellt er in den Sumpf
    Macht der Reiter plumps

  • דפנה לוי  On מאי 12, 2009 at 7:45 am

    תודה על הפרגון אסתי, ליידי, החבר של טאיגה, הקורא, ריקי, יולי וכולם – אני חושבת שפחות זעזעה אותי העובדה ששוב מגייסים את אלוהים למילואים, ויותר החלקלקות והיופי לכאורה והתחושה שאם עוטפים משהו בקולות מלאכיים של מקהלת ילדים, ומשפצים את הגינה, פתאום כל אמירה נשמעת הגיונית…

  • מוש מומקין  On מאי 12, 2009 at 1:44 pm

    גם לי סבתא שלי שרה הופה הופה רייטר.
    בעודי יושבת לה על הברכיים. איזה כיף להזכר בזה.

  • אלפונסו המקורי  On מאי 12, 2009 at 2:05 pm

    קצר וקולע אין צורך להוסיף פרושים כל הכבוד

    אשר להופה רייטר החסרת שורה

    לפני הZUMF

    FAELT ER IN DAS GRUENE GRASS
    MACHT ER SICH DIE HOSE NASS

  • קורא מודאג  On מאי 12, 2009 at 2:19 pm

    דפנה את פשוט כותבת נפלא

  • דפנה לוי  On מאי 12, 2009 at 9:20 pm

    שלחה לי לינק לביצוע משובב נפש של הופה הופה רייטר:

  • רונית  On מאי 13, 2009 at 6:04 pm

    משהו עם רוכב שנופל, אני מקישה מהידע הדל שלי והילד ביוטיוב.

  • תמר  On מאי 13, 2009 at 7:31 pm

    גם לי יש סבתא פולנייה
    ולא סתם,
    ששרה לי בפולנית
    Ah Ah kotki dwa
    וזה אומר המון,
    שירי הערש האלו שעשו עלייה לישראל.

  • דפנה לוי  On מאי 13, 2009 at 7:53 pm

    השיר מספר על רוכב, שכשהוא נופל הוא בוכה, העורבים צוחקים עליו וכשהוא נופל על הדשא הירוק המכנסיים שלו נרטבים…
    קצת פחות נורא מהשיר המפורסם באנגלית המספר על עריסת תינוק שהושארה בצמרת העץ, עתידה ליפול ובסופו של דבר כולם מתים…

    ואגב הופה הופה רייטה: הדרך המסורתית לשיר את זה לילד היא להרכיבו על רגלי הסבתא, שמקפיצה את הרגליים ומחקה סוס דוהר, ומדי בית בשיר, מזיזה אותם לצדדים כך שהילד כמעט נופל, אבל לא, ובדרך כלל – בכל אופן במקרה האישי שלי – גועה בצחוק.
    את מבינה, רונית, למה קשה לי לשנוא גרמנים, כשהמבטא שלהם, הריח שלהם, הדרך שבה זזים השרירים בפנים שלהם, מזכירים לי דברים כל כך חמים ומלטפים כמו סבתא שלי.

  • תמי  On מאי 18, 2009 at 10:41 pm

    ההופה הופה רייטה הזה פתאום שלח אותי אחורה המון שנים… בכלל לא זכרתי את זה והנה זה קפץ, סבתא שלי שהיתה שרה לי את זה בדיוק עם המשחק שאת מתארת.
    תודה

  • דפנה לוי  On מאי 19, 2009 at 7:53 am

    שמחה שעוררתי כמה זיכרונות נעימים

  • אחת  On מאי 21, 2009 at 5:59 pm

    http://www.yom-yom.co.il/tip.php?category=2&id=275

כתיבת תגובה

