כך גויס הדרכון שלי לשירות המוסד?

בשבוע שעבר חזרתי מביקור של מספר ימים בלונדון. מין נסיעה כזו, שנועדה לבדוק אם הכול עדיין במקום: הקור, השלג, מעקות המתכת הצבועים שחור בוהק, המדרגות המובילות מהטרסה לכניסות המשרתים, ריח החומץ על הצ'יפס בפאבים.

בדרך חזרה התרחש אירוע מוזר. אינסידנט, אם להיות מדויקת. אירוע קצרצר, תמוהה, שנראה בעיני ביזארי עוד יותר לאור התגליות האחרונות בפרשת החיסול בדובאי. בתור לצ'ק אין של אל-על בהית'רו, שאל אותי הבודק הבטחוני אם יש לי גם דרכון זר. כבר 14 שנה שיש לי דרכון גרמני ואיש מעולם לא התעניין בו. להפך, נסעתי, חזרתי, שוב נסעתי, ומאחר שהחוק מחייב אותי להציג דרכון ישראלי בכניסה וביציאה מהמולדת, לא תמיד אפילו לקחתי את הפנקס האדום שמכריכתו ממריא נשר רחב כנפיים. "ואם יש לי, איך זה בדיוק קשור אליך?" שאלתי. "אני מחויב לבדוק את כל מי שיש להם אזרחות כפולה", בישר לי נציג אל-על, שאכן לקח את דרכוני הגרמני ונעלם אתו למשך כעשרים דקות.

האם גויסתי שלא בידיעתי למוסד?

 האם בסרטון הווידיאו המטושטש הבא שנראה מאיזו זירת חיסול מסתורית אזכה לראות נערת גומי חטובה המתחזה להיות אני?

 כפי שניתן לראות בתמונה, אבות אבותיי אומנם התיישבו בגרמניה, אבל שימרו היטב את הגנטיקה היהודית (שימו לב לאף), וגם השם שלי לא ממש מסווה את המוצא האתני. מסיבות אלה, לא היה לי מעולם סיכוי להפוך בעצמי למחסלת מהוללת.

 אם יתברר שהדרכון שלי הועתק, שוכפל ונמסר לאיזו סוכנת מוסד – האם אזעק בקולי קולות? לא בטוח. יכול להיות שהסיכוי להיות לארה קרופט לדקה ורבע יעלה לי לראש.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חנה בית הלחמי  On פברואר 17, 2010 at 11:54 am

    אמרתי לך את זה פעם?

    עכשיו אני בדילמה. אני מתייעצת איתך כי אחרי הנסיעה האחרונה את כבר בעלת ניסיון. הסיפור שלי הוא כזה: נולדתי בטורקיה אבל אין לי דרכון טורקי. שווה לי להאבק על קבלת דרכון טורקי כדי שגם אותי יגייסו למוסד?

    • מסווג  On מרץ 18, 2011 at 1:24 pm

      ואם לרגע ניקח ברצינות את מה שרשמת ואכן יש סיכוי שגוייסת למוסד..האם זה חכם שפירסמת את זה ככה באינטרנט?
      לא רק לאינטרס על הגנת המדינה אלא על עצמך ומשפחתך.
      קצת חומר למחשבה .

  • apfel  On פברואר 17, 2010 at 11:55 am

    פרווה נפלאה. האם גם היא מגרמניה?

  • פלינט  On פברואר 17, 2010 at 12:16 pm

    ככה זה באמת קורה. אל על עובדת בשירות המוסד ולמוסד לא אכפת לסבך אזרחים תמימים

  • דני ססלר  On פברואר 17, 2010 at 12:22 pm

    את יהודיה ארית. לויאה

  • דני ססלר  On פברואר 17, 2010 at 12:24 pm

    את לוי-אה

  • מרגלית  On פברואר 17, 2010 at 1:13 pm

    כדי לקבל מהם הסברים.

  • איריס  On פברואר 17, 2010 at 2:14 pm

    נולדת בטורקיה ? גדלת באתיופיה וכל זה עם אבא שהוא חשמלאי סתם. ניראה לי שאת כבר מגוייסת, וההצעה מיותרת קצת. מכל מקום…

  • איל  On פברואר 17, 2010 at 3:16 pm

    לאן נעלמו כל תומכי המאגר הביומטרי, בעלי האמון הבלתי מסוייג בממסד.
    הרי מי שאין לו מה להסתיר וממה לפחד, לא צריך להתנגד למאגר, וגם לא צריך לחשוש כשהדרכון שלו עובר תחת ידיים של איזה בודק באל על.

  • אסתי  On פברואר 17, 2010 at 3:24 pm

    אותך?
    אני משפשפת את עיני ומגרדת בפדחתי ותוהה בהתרגשות – היתכן שהיא חזרה אלינו?
    הציפור הקטנה מארצות הקור אל חלונינו או ליתר דיוק לרשימותינו?

    מבחינתי שיקחו את דרכוני היחיד והכחול ובלבד שישחררו לנו עוד טקסט כזה מבית מדרשך, כן?

  • דני ססלר  On פברואר 17, 2010 at 3:37 pm

    הצילום מאד יפה

  • אלפונסו המקורי  On פברואר 17, 2010 at 4:22 pm

    מוזר ביותר
    האם לא הוסבר לך מי ולמה בדקו את דרכונל
    או לפחות התנצלו על ההטרדה

    מעריצך מימים ימימה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On פברואר 17, 2010 at 4:29 pm

    אמרו לי שאין נוהל כזה. יותר מזה, לי יש שני דרכונים ומעולם לא בקשו זאת ממני. שווה להתחיל לחפור. אולי זה יביא לאיזו תביעה משפטית שתעיף את כל מיש קשור לסיפור הדרכונים החמור הזה.

  • גלית חתן  On פברואר 17, 2010 at 4:36 pm

    דווקא הולם אותך 😉

  • געצל "סטיב" שוורץ "  On פברואר 17, 2010 at 5:54 pm

    התרשמנו עמוקות מיכולת מההתנסחות ומהדיוקן הלודז'אי.
    והחלטנו לספח אותך לאלתר כנערת הפיתוי של צוות פאפנש.
    גוסטי , לולי ופימפו -א"ז -אותרים זוטרים
    מב"ל (המוסד לביטוח לאומי- סניף בני עיי"ש)

  • געצל "סטיב" שוורץ "  On פברואר 17, 2010 at 5:54 pm

    התרשמנו עמוקות מיכולת מההתנסחות ומהדיוקן הלודז'אי.
    והחלטנו לספח אותך לאלתר כנערת הפיתוי של צוות פאפנש.
    גוסטי , לולי ופימפו -א"ז -אותרים זוטרים
    מב"ל (המוסד לביטוח לאומי- סניף בני עיי"ש)

  • אבי לן  On פברואר 17, 2010 at 6:39 pm

    חייך הכפולים 🙂

  • דפנה לוי  On פברואר 18, 2010 at 5:36 am

    אסתי, חנה, התפוחית (וגם מי ששלחו מיילים פרטיים) – תודה על קבלת הפנים בחזרה.
    יש לי תקופות כאלה שהחיים רצים מהר מדי, והמון דברים קורים, ודווקא אז אובדת לי היכולת לכתוב פוסטים. מקווה לא להזניח שוב.
    לעניין ההצטרפות הכפויה למוסד: אמנם הארץ אינה מרוצפת מצלמות, להבדיל מלונדון, אבל כולנו הרי מגויסים מלידה, אז לא יפתיע אותי אם ביאטריס שלאקזאנה או מישהי תבצע בשמי מיני מעשי תועבה בעתיד.
    וחנה – זה באמת הזמן להסביר את הנדודים המוזרים שלך על פני הגלובוס. נולדת בתורכיה?
    סליחה?
    איך זה קרה?

  • apfel  On פברואר 18, 2010 at 8:32 am

    נולדה מולי. אני מקפריסין

  • מוש מומקין  On פברואר 18, 2010 at 5:07 pm

    באמת התמונה הזכירה לי מישהי ולא ידעתי לשים את האצבע על מי. רק בפסקה האחרונה הבנתי.

  • חנה בית הלחמי  On פברואר 19, 2010 at 10:28 pm

    ואחר כך גרנו באותה שכונה ברמת גן. אותן מורות היכו בנו. אם זו לא מקריות… 🙂
    איריס ודפנה – יש עוד באמתחתי אבל אני מוכנה לשחרר את זה רק תחת חקירת שב"כ. מאחר ודפנה כבר גויסה – אפשר להתחיל.

  • אמא של ליצ'י  On מרץ 4, 2010 at 10:12 am

    אלפונסו המקורי פשוט גדול
    ומהיכן התמונה? ממש יפה.

כתיבת תגובה

