שוב פעם גבי אשכנזי

בחיי שאין לי שום יחס מיוחד לגבי אשכנזי. חוץ מ – אולי – איזו דחייה קלה מגברים במדים. פרט לזה, אני לא יודעת עליו יותר מדי, משום שלצערי כבר לפני כמה שנים פרשתי לתוך איזו בועה פנימית מוגנת ומדחיקה, שמסייעת לי לשרוד את החיים במדינה המאוד לא מתוקנת שלנו. הפרישה הזו חלקית, כי אחרי הכול אני עובדת בתקשורת, ויש לי כמה הטבעות שלא מאפשרות לי באמת לא לצרוך חדשות ולגבש דעה ומדי פעם להביע את דעתי בכתב, כי זה הדבר היחיד שאני יודעת לעשות, אבל אם אדרש לענות על חידון מהיר בעניין גבי אשכנזי אני מניחה שאוכל לשלוף משהו על גניבת אקדח, משהו על מכון כושר, הדחה של קצינים שחשבו שמדרגה מסוימת ומעלה מותר לשקר, אנטבה, ויכוח ציבורי על תקופת הכהונה שלו, ואיזה מאה בדיחות שרצות ברשת ומתחילות ב"גבי אשכנזי כל כך קרבי ש…"

כל זה לא הכין אותי למה שנאמר בגרפיטי הזה:

צילמתי את התמונה היום, בכרם התימנים, בדרך לשוק. יש בערך עוד חודש עד לחגים הגדולים (כמו שטרח לציין באוזנינו ישראל מהמרקים) ונראה שיש מי שמערבבים אמונה באמונה. מצד אחד, אפשר לקרוא כאן הצהרה פסימית: לנצח נאכל חרב, ורק האיש הזה והגדודים שהוא מוביל הם כיפת הברזל שעל ראשנו. ואפשרית גם פרשנות אופטימית: גבי אשכנזי הוא הוא התגלמותו של האל הכל יכול בבשר, וכל מה שנותר הוא להפנות אליו את תפילותינו ויש סיכוי שיענו. במקרה הזה, אגב, אני חייבת לציין שהוא פחות יפה מרוב הייצוגים של ישו (וגם של בודהה) המוכרים באומנות. אמנם מדובר בבולגרי רחב כתפיים, אבל איכשהו להוא עם התלתלים והקוצים על הראש היה יותר סטייל.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • dansessler  On אוגוסט 4, 2010 at 6:52 pm

    מאין הביטחון שזה גבי אשכנזי.
    לדעתי זאת הדמות שלי ואת הגרפיטי עשתה אמא שלי. כן כן, אמא שלי
    שתהיה בריאה

  • benziv  On אוגוסט 4, 2010 at 7:00 pm

    דנססלר כבר הגיב באופן הכי מציק שאפשר…

    אני, לעומת זאת, חסרת הומור שכמותי, מרגישה שיש משהו "בבולגרי רחב כתפיים" – שלא אהבתי.

    אני גם לא אוהבת את הנימה המכלילה על גברים במדים.

    איכשהו נדמה לי, שכאן בארץ, היום, אפשר לוותר על גברים במדים.

    אבל צריך לדעת, שבמציאות כזו נמצא כאן מנהיגים אחרים, אולי בגלימות וזקנים (למשל, "מלך" החיזבאללה). ובטוח שאז שתינו אפילו לא נוכל להתכחש לקצת מהמציאות הנוכחית. נצטרך לברוח מהר. מאד מהר.

    • דפנה לוי  On אוגוסט 4, 2010 at 9:43 pm

      הנימה המכלילה הייתה על טעמי שלי, ומה לעשות הוא מגיב כך או אחרת לסממנים חיצוניים. ולעניין הבולגרי – הרי זה כדי לציין שהאיש גברי מאוד, על פי כל קריטריון, אבל באמת באמת לא נראה לי שאין אחד מלבדו. בכל פרשנות אפשרית.

  • נינה  On אוגוסט 4, 2010 at 8:16 pm

    ואולי, לפעמים, דברים הם פשוט מה שהם…. במקרה הזה – מישהו שתומך בו?…
    ומי יודע מתי נוצר הגרפיטי הזה… אולי לאחר הקטע המסריח שברק עשה לו?…

  • Yulie Cohen  On אוגוסט 4, 2010 at 9:04 pm

    הכי אני אוהבת את השביל באמצע שעשו לו
    אולי בכלל יוצרי הגרפיטי ממליצים לו לצאת מארון…איזשהו ארון.

    ברמת אביב ראיתי היום גרפיטי של הרצל ומתחת כתוב:
    "לא רוצים, לא צריך"

    נראה לי מתכתב יפה עם הגרפיטי הזה דפנה.

    בכל מקרה, תודה על הביקור המהנה אצלך בבלוג הערב.

    • דפנה לוי  On אוגוסט 4, 2010 at 9:45 pm

      בשכונות שבהן אני מסתובבת, הוא מושא להערצה אינסופית, מתברר.

  • עידן לנדו  On אוגוסט 4, 2010 at 9:16 pm

    זה מעורר הרבה שאלות מעניינות, לפחות לפוליתיאיסט כמוני. מה, כל הרמטכ"לים האחרים היו אלוהי שקר? האם אלוהים יכול לפתוח במלחמה שהוא לא יכול לנצח בה? וכן הלאה והלאה.

    עוד רעיונות לגרפיטי בהשראת הנ"ל:

    "אין נאד מלבדו"

    "לא תעסה לך אלוהים אחרים על פני" 

    • דפנה לוי  On אוגוסט 4, 2010 at 9:47 pm

      לפחות לשאלה השנייה שלך כבר קיבלנו תשובה חיובית ברורה.

  • גל  On אוגוסט 5, 2010 at 12:54 am

    טוב אם להתחשב בעובדה שכל מטר שאת גומעת על הכביש נעשה תחת עיניו הפקוחות של המתולתל והזרדים לראשו- הייתי אומר שאת משוחדת. או פוחדת… מעינו של זה…
    אין. אין על גבר אשכנזי. או על גבי אשכנזי

  • r  On אוגוסט 5, 2010 at 9:21 am

    אם הייתי רואה את זה ברחוב, הייתי חושבת שזה גרפיטי סרקסטי. משהו שמבקר את הסגידה ל"צורכי ביטחון".

    • עידית  On אוגוסט 5, 2010 at 12:04 pm

      כן, גם לי זה נראה ככה.

      • דפנה לוי  On אוגוסט 5, 2010 at 6:10 pm

        נדמה לי שכוונת הגרפיטאי לא חשובה. מרגע שהיצירה עומדת לה שם, בעולם, אנחנו רשאים לבצע איזה ספקולציות שמתחשקות לנו וגם להגיב אליה איש איש מתוך בועתו שלו, לא?

  • yossidavid  On אוגוסט 5, 2010 at 2:52 pm

    זה ממש עומד בתיאוריה שאני כותב כעת ועומד לפרסם עוד כמה שעות, על החברה הישראלית.
    האם ניתן לקשר אל התמונה שלך?

  • itamarzo71  On אוגוסט 5, 2010 at 4:05 pm

    לנצח נאכל גרב

  • galithatan  On אוגוסט 5, 2010 at 5:33 pm

    איך את יכולה להגיד שישו יותר שקסי מאשכנזי!
    טוב, על גברים לא נריב.

    אבל הגרפיטי הזה אדיוטי לחלוטין. וככזה הוא משעשע 🙂

  • יופי תירוש  On אוגוסט 10, 2010 at 8:30 pm

    צודקת בניתוח.
    אפרופו אשכנזי, זה מה שכתבתי ביום המינוי שלו:
    http://yofizohar.wordpress.com/2007/02/14/43/
    בכל זאת בולגרי, לא ממש אשכנזי.

    • AbeBird  On אוגוסט 12, 2010 at 2:36 am

      רק כדי להרגיע אוך, יופי, אני חייב לציין שכל ה"אשכנזי" הבולגרים, התורכים, היוונים והיוגוסלבים הם צאצאי מהגרים יהודים מ'אשכנז' למרחב העות'מני במאות ה-17-19. ככה קיבלו את פניהם היהודים המקומיים, כשהדביקו להם את השם 'אשכנזי'. ההפלייה התחילה כנראה כבר אז ושם.

  • AbeBird  On אוגוסט 12, 2010 at 2:32 am

    יש לך גם דחייה קלה מחאמסניק שלובש חגורת נפץ כל ביטנו?

  • יוסי  On נובמבר 1, 2013 at 2:12 pm

    שלום דפנה!
    גם לי יש בלוג ב-(BLOGGER של GOOGLE (BEAUTIFUL ISRAEL
    בדיוק רציתי לכתוב שם על הנ"ל, אבל חלק מהמילים כבר נאמרו בתבונה על ידך.
    עם ישראל אוהב אלילים ,עוד מזמן היציאה ממצרים…
    איני מעודכן כל כך בפרשת מכון הכושר. לעומת זאת ראיתי שהוא היה הרמטכ"ל בפרשת הפעולה האומללה על המרמרה (היה הכרח לעצור אותה, אבל ככה??)
    אוניברסיטת בר אילן בטפשות, העניקה לו ד"ר לשם כבוד, עיריית צפת נתנה לו תואר יקיר העיר, נדמה לי שעיריית אור יהודה קראה כבר על שמו רחוב, ואם אינני טועה גנבו מלשכתו לא רק אקדח אלא היה גם ענין עם מחשב נייד???
    ראש ממשלה???
    פרשת הרפז המבישה, כל כך (וכמה שצדק אינני בעדו, לגמרי, הוא אוטיסט אעבל בכל זאת חכם- ברק.)
    וכעת הקידוח היבש…
    כמה עוד נסבול מהטמבל הזה? (איני לוקח לו חלילה עד שלא הוכחתי אחרת את הצטיינותו בשדה הקרב…)

Trackbacks

להשאיר תגובה

