Jesus on the Wire

את "הסמויה" גיליתי באיחור ניכר, אבל מרגע שהתחלתי לצפות בה ניכרים סימני התמכרות. סדרת משטרה, עם כוכבים לא ממש כריזמטיים, סלאנג בולטימורי שחור שובר אוזניים (בעותקים שלי אין תרגום) וסוג של תזזיתיות שמחייב שקט ותשומת לב, ואלה גם ככה מצרכים שקשה לי להשיג.

 נדמה לי שמדובר באיזה רנסנס של הטלוויזיה האמריקאית. אחרי ניסיונות נפל לאמץ הצלחות בריטיות (איזו עיסה נוראית הם עשו מ"החיים על מאדים" בגירסה הדלוחה שלהם עם הארווי קייטל) ושנים ארוכות של נוסחתיות תקינה פוליטית (אומרים שרוזאן קנתה את הזכויות ל"פשוט נהדרת" לפני שהבינה שמהסדרה הזו לא יישאר כלום אם היא תוציא ממנה, כנדרש באמריקה, את ניבולי הפה, הסמים, הדיבורים על סקס פרוע וחוסר הכבוד הבסיסי למיעוטים) – האמריקאים עושים טלוויזיה מצוינת. טוני סופרנו, מסתבר, כבר לא לבד. שובר שורות, Deadwood, Mad Men, וכמובן The Wire, הלא היא הסמויה, שממנה לקוח הצילום הבא:

תמונת הפתיחה באחד מפרקי העונה השלישית. המצלמה נעוצה ב"הסעודה האחרונה" ממסוגרת ותלויה על הקיר. הטקסט שמתחת נאמר ברקע (על המסך שלי הוא הופיע הודות לכתוביות לכבדי שמיעה) – הסצנה: ישיבה שבועית של קציני משטרה בבוליטימור על כל החנופה והתככים המתבקשים. מי בתפקיד ישו? צריך כנראה לטבול בעומק הסדרה כדי להבין. רק דוגמא קטנה לבימוי מוקפד, לתכנון מדויק של כל פריים, לסדרה שבה כל פריים נבנה בכוונה מלאה. תענוג.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רונית  On אוקטובר 11, 2010 at 10:48 am

    אוי איזה כיף לך. דמויות כריזמטיות לגמרי, את עוד תתאהבי בכולן.
    אחת הסדרות הגדולות והגאוניות, חושבת עליה המון מאז סיימנו לצפות בה לפני חודשים רבים. השאלה מי באיזה תפקיד היא אחת השאלות המרכזיות שהסדרה הזאת מעלה, כמו גם ניתוח מבריק של מנגנוני כח מכל סוג והיררכיה שיש. לא יודעת איך את שורדת בלי תרגום, זה באמת קשה.
    דרישת שלום לג'ימי, לעומאר ולכל החבר'ה.

    • דפנה לוי  On אוקטובר 13, 2010 at 7:57 pm

      עומאר הוא באמת דמות גאונית שלא לדבר על באבלס… הו, רק חמש עונות וזה עובר כל כך מהר.

  • דני ססלר  On אוקטובר 11, 2010 at 11:14 am

    רגע, שאלה לא רטורית: זה לא קצת פשטני להראות את ישו בזמן ש"מישהו מלקק לבוס שלו"?
    ועוד שאלה, מה זה פשטני?
    ואחת אחרונה, מה זה מתוחכם?
    ועוד אחת ודי, האם תחכום זה טוב?

  • ליידי דיליי  On אוקטובר 11, 2010 at 12:20 pm

    ג'יזס כרייסט, דני!

  • גרנוליט  On אוקטובר 11, 2010 at 12:28 pm

    אהבתי מאוד ומשום מה הכפתור של אהבתי את הרשימה לא פעיל אצלי

  • נינה אשטנגה  On אוקטובר 11, 2010 at 1:15 pm

    עכשיו אני מכניסה את הדיוידי למכשיר, עשית לי חשק!

  • אביגיל  On אוקטובר 11, 2010 at 3:41 pm

    סדרה מעולה. מי שלא ראה את סצינת ה'שיט' (נדמה לי שזה בעונה השניה) לא ראה הברקה טלוויזיונית מימיו.

    • דפנה לוי  On אוקטובר 13, 2010 at 7:58 pm

      זה די בהתחלה דווקא, ואחת הסיבות להחלטה המודעת לזרום עם הסדרה הזו, שברגעיה הראשונים רק מלמלתי "זה לא מתקרב לסופרנוז…" עד שהבנתי שאני מאוהבת.

  • סיגל  On אוקטובר 11, 2010 at 3:59 pm

    הטקסט הזה צריך היה להופיע על התמונה המקורית של דב וינצי!!!

  • ירון  On אוקטובר 11, 2010 at 6:45 pm

    You forgot the very superb Damages series

  • galithatan  On אוקטובר 15, 2010 at 7:55 pm

    סדרה מעולה שבמעולות. המשיכי בשמחה ובששון לעונות 4 ו-5. הייתי רואה את כל הסדרה מההתחלה לו היתה לי אפשרות.

  • דניאלה  On אוקטובר 19, 2010 at 2:37 pm

    אנחנו בדיוק מתחילים את העונה הראשונה! כיף גדול.

  • ישוע המשיח  On נובמבר 27, 2011 at 3:40 pm

    אני בקרוב מאוד אתחיל לראות גם הסמויה.
    קנית אותי!

  • ornitlevi  On פברואר 7, 2013 at 2:42 pm

    אוי זוהי רק הסדרה הכי טובה שנעשתה אי פעם בארה"ב. ראיתי אותה בצפייה ישירה פרק אחרי פרק כל העונות ולא יכולתי להפסיק. עכשיו אני רק מצטערת שכבר ראיתי הכול.

כתיבת תגובה

