רונית כפיר סוגרת מיקרופון. בינתיים.

אחת השדרניות היותר נעימות, אינטליגנטיות, מצחיקות ודעתניות שהיו לנו ברדיו עוזבת את התחנה הנוכחית שלה לא הרבה אחרי שהוענק לה פרס הרדיו ומתפנה למקצוע האחר שלה: עיצוב פנים. שוחחתי אתה ממש ממש ממש בקיצור לטובת המדור "אשת השבוע" של לאישה:

רונית כפיר, בת 40, גרה בתל אביב, נשואה לדני ואם לשחר (בן 8) ועינב (בת 6). שדרנית רדיו, קריינית פרסומות עסוקה מאוד ומעצבת פנים. החודש הוענק לה פרס הרדיו (מטעם אגודת העיתונאים) לתוכנית המלל הטובה ביותר על תוכניתה היומית "אקו לייף" (ברשת אקו 99).  למרות הפרס היא החליטה לפרוש משידור, ולהתמקד בעבודתה כמעצבת עצמאית.

גיל 40 הוא גיל קלאסי לשינויים, לא?

"הגיל ממש לא משמעותי בעיני אבל זה תירוץ לעשות המון כיף ואחרי שנים שבהן שמעתי שארבעים זה העשרים החדש אני מגלה שכל הקלישאות האלה נכונות. את משבר הגיל על חשבונות הנפש שלו עברתי כבר בגיל 37, ביליתי המון זמן במחשבות על איפה אני ומה טוב לי ומה לא טוב לי ואיפה אני רוצה להיות ועכשיו אני מתחילה ליישם. "

קיבלת פרס מקצועי נחשב מאוד על תוכנית חדשה יחסית

"אקו 99FM עלתה לאוויר לפני שנה בדיוק, כמין גלגל"צ ירוקה, תחנה שהיא ברובה מוזיקה שמשלבת טיפים לחיים ירוקים, מהסוג שכשהוא נכנס לתודעה של המאזינים יכול לעשות שינוי. התוכנית שלי היא מגזין צהריים אקולוגי קליל וחיובי שבה יש שלל פינות משתנות. באחת מהן אני משוחחת מדי יום עם מגוון אנשים על מאבקים סביבתיים וחדשות ירוקות ושמירה על הטבע. יש לי מרואיינים מקסימים שלפעמים אני מרגישה שהם כל כך אסירי תודה על שמישהו מקשיב להם כשהם מדברים על נושאים שקרובים ללבם."

איך את מתחברת לנושא הזה של איכות הסביבה?

"זה לא בער בעצמותיי, אבל זה חלחל אלי בתוכנית. בעברי הייתי "נאמן ניקיון" אבל רשמתי רק שני דו"חות כי פחדתי מתגובות אלימות של אנשים מלכלכים. היום אני עושה דברים אבל בקטנה. לא יוצאת להפגנות, אבל שומרת קופסאות שימורים ריקות בארגז במרפסת ולוקחת אותם למקום שממחזר מתכות ומביאה כלים מהבית למסעדות טייק אווי כדי לא לקחת כלים חד פעמיים. הירקן צוחק עלי שאני "זאת בלי השקיות" ואני מובילה מהלך להציב קומפוסטר למחזור זבל אורגני בבניין שלנו, גם בגלל הערך הקהילתי של זה".

לפני ארבע שנים עזבת את גלי צה"ל בסערה

"הגשתי את "יוצאים לאור", תוכנית משגעת בשש בבוקר, ואני עדיין מתגעגעת אליה. זו שעה שהופכת אותך לחלק מהשגרה הקבועה של אנשים. דיברתי הרבה על זכויות עובדים ומיעוטים נרדפים ופמיניזם ושום דבר לא על פוליטיקה של מפלגות. ניסיתי לתת לתוכנית צביון אוהב אדם, ליבראלי, אינטליגנטי. בזמן מלחמת לבנון ננזפתי כמה פעמים על ידי מפקד גל"צ בגלל התבטאויותיי, והקש ששבר את גב הגמל היה כשבתגובה לידיעה על הפגזה שבה נהרגו יותר מ-60 אזרחים וצה"ל הודיע שלא ישנה את 'בנק המטרות', אמרתי שהביטוי הזה מתעלם מכך שיש שם גם ילדים בני שלוש."

השעו אותך ולא סלחו לך עד היום

"זה היה הלם. איש לא גיבה אותי. קיבלתי טלפונים מעורכים בכירים בעיתונות שהביעו הזדהות, אבל איש לא הביע את זה בקול רם."

נדמה היה שעזבת את הרדיו אבל נחתת על הרגליים

"החלטתי לעשות מזה משהו טוב וסוף סוף להתמסר לעיצוב פנים, תחום שלמדתי אבל עד אז עסקתי בו רק חלקית. מה שהיה לי נורא חבל, זה שמעולם לא נפרדו ממני בגל"צ. עבדתי שם מגיל 18, גידלתי דורות של קריינים, נשמתי הייתה שם, הייתי מאוד אכפתית – אבל איש לא טרח לומר לי תודה ולו סמלית. על זה קשה לי מאוד להתגבר".

התגעגעת למיקרופון?

"דגדג לי. חשבתי שיהיה נחמד לעשות תוכנית שבועית, ולכן שמחתי כשאלדד קובלנץ קרא לי לעשות תוכנית באקו 99. יש בזה זריקה לאגו, אבל כל הזמן בדקתי אם זה מה שאני באמת רוצה לעשות".

ואחרי שנה את עוזבת…

"כי העיצוב הוא הדבר שאני באמת הכי רוצה לעשות, והחיים שלי מאוד מאוד מלאים והרדיו הפך אותם לטירוף מוחלט. יש לי שני ילדים, אני בכוננות תמידית, עומדת לרשות הלקוחות שעבורם אני מקליטה פרסומות, ואני מרגישה שאני עושה המון ג'אגלינג בין העיסוקים שלי. רצה מפגישה לפגישה, מהקלטה להקלטה. "

לא יהיה לך קשה להיפרד מהפרסום, מהסלבריטאיות שהרדיו מביא?

"קשה לי לעזוב, אבל מסיבה אחרת לגמרי. זה מקום יציב כלכלית, ואני גם מרגישה שזה לא פייר למאזינים. אני לא סלב ומעולם לא הייתי. אני רוצה להשקיע ולהתפתח כמעצבת פנים, ליהנות מדברים שזרעתי משך השנים ונבטו. ומה אני אגיד לך, אני מקווה שעשיתי את ההחלטה הנכונה".

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דני ססלר * Danny Sessler  On ינואר 11, 2011 at 6:27 pm

    אמליץ בפייסבוק. שתי רזות שכמותכן…

  • רונית  On ינואר 11, 2011 at 6:29 pm

    הכי יפה איך ה8 של שחר הפך לסמיילי. לקח לי שניה להבין..

  • ליאור קינן  On ינואר 12, 2011 at 12:59 pm

    אני זוכר אותה לטובה כמנחה האנרגטית של 'תוכניות הילדים והנוער' בערוץ 1 בתחילת-אמצע שנות ה-90.

  • galithatan  On ינואר 14, 2011 at 5:33 pm

    מעניין, מקסים, ובהצלחה לרונית בקריירה החדשה-ישנה 🙂

  • misha30792  On מאי 15, 2011 at 10:26 pm

    אחלה פוסט!

כתיבת תגובה

